بررسی تخصصی گیگ‌تک؛ گوشی سامسونگ گلکسی S20 FE

  • نویسنده: علی زمانی
  • دسته بندی: نقدوبررسی
  • تاریخ ارسال: 06/08/2022

امروز می خواهیم گلکسی S20 FE را برایتان بررسی کنیم که به نوعی می‌توان گفت سامسونگ به طرفداران خودش یا بهتر است بگوییم به طرفداران گلکسی S20 هدیه داده و به خاطر همین هم نامش را اینطور انتخاب کرده؛ سامسونگ S20 FE (گلکسی اس 20 فن ادیشن) یعنی نسخه مخصوص طرفداران.

سامسونگ با تولید این گوشی کسانی را هدف قرار داده که به دنبال خرید گوشی‌ای سامسونگی و پرچم‌دار مثل اس 20 هستند اما نمی‌خواهند هزینه زیادی برای گوشی هوشمند خودشان پرداخت کنند.

S20 FE در بخش‌های زیادی شبیه به پرچم‌دارهاست اما قیمت مناسب‌تری برایش در نظر گرفته شده و در این بررسی با هم می‌بینیم که چه مشکلاتی دارد و ارزش خریدش چقدر است.

 طراحی گلکسی S20 FE

از جایی شروع می‌کنیم که گلکسی اس 20 اف ای در آن قابل ستایش است.

بدون شک با یکی از زیباترین گوشی‌هایی روبرو هستید که در حال حاضر می‌توانید در بازار پیدا کنید.

قابی که برایش در نظر گرفته شده پلاستیک است اما نه از آن پلاستیک‌هایی که در همه گوشی‌های میان رده سامسونگ می‌بینید. قابی که طراحی مات دارد و حس واقعا خوبی را می‌تواند القا کند. قاب پشتی S20 FE بسیار شیک است و یکی از خاص‌ترین طراحی‌ها و متریال‌هایی را دارد که در بازار می‌توانید روی گوشی‌ای هوشمند ببینید.

رنگ‌های خیلی قشنگی برای این قاب در نظر گرفته شده که من اینجا رنگ کلاد لوندر را دارم و رنگ صورتی‌ای دارد که خیلی ملیح و قشنگ است.

اثرانگشت روی این قاب می‌ماند اما به لطف طراحی کاملا ماتی که دارد اصلا خودش را نشان نمی‌دهد.

طراحی قاب پشتی و البته بیشتر از آن قاب جلو شما را به یاد گلکسی نوت 20 سامسونگ می‌اندازد. صفحه‌‎نمایشی تخت جلوی گوشی می‌بینیم به همراه چیدمان زیر هم لنزهای دوربین اصلی با یک قاب مستطیلی.

 

قاب پشتی خمیدگی‌های خیلی نرمی در دو طرف خودش دارد که کمک کرده گوشی خیلی خوب در دست جای بگیرد. با وجود اینکه من نسبت ابعاد گوشی‌ای مثل موتو جی 5 جی پلاس را بیشتر دوست دارم اما Galaxy S20 FE گوشی خیلی خوش دستی است و با آن جنس بدنه خاصش از دست گرفتنش خسته نمی‌شوید.

فریم گوشی از فلز ساخته شده و هماهنگ با رنگ بدنه دستگاه است. روی فریم همان بخش‌هایی را می‌بینیم که روی تمام گوشی‌های هوشمند دیده می‌شوند. سمت راست کلیدهای ولوم و پاور قرار دارند. پایین گوشی درگاه ارتباطی تایپ سی کنار اسپیکر و میکروفون اصلی هستند؛ بالای دستگاه درگاه سیم‌کارت‌ها و میکروفون دوم قرار دارند و سمت چپ هم هیچ گزینه‌ای نیست.

حاشیه‌های صفحه‌نمایش کمی  نسبت به کلاس گوشی زیادند و خیلی شبیه به میان رده‌هاست و این یکی از تفاوت‌های این گوشی با اس 20 نسخه معمولی است؛ البته که فراموش نکنیم در کنار اینکه اس 20 نسخه اصلی بدنه شیشه‌ای داشت و این گوشی پلاستیکی است.

در کل گلکسی S20 FE هم گوشی خیلی خوش دستی است هم حسی شیکی و مدرنیته را به کاربر می‌دهد که حسی خیلی خوب است.

 

صفحه‌نمایش گلکسی S20 FE

برای این گوشی در بخش صفحه‌نمایش سامسونگ سنگ تمام گذاشته. صفحه‌نمایش 6.5 اینچی این گوشی پنل امولد دارد و رزولوشن فول اچ دی؛ اما نکته مهم اینجاست که از نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند یعنی همه چیز خیلی نرم و روان به نمایش در می‌آید.

از نظر نمایش رنگ که مشخص است این صفحه نمایش امولد عملکرد خیلی خوبی دارد در کنار اینکه عمق رنگ مشکی فوق العاده‌ای را اینجا تجربه می‌کنید. از نظر روشنایی هم با صفحه‌نمایشی روبرو هستیم که خیلی روشن است و هیچ مشکلی برای مشاهده محتوا در محیط باز و زیر نور خورشید ندارید.

سوالات زیادی در مورد مشکل تاچ در صفحه‌نمایش این گوشی پرسیده شده بود. در این مدت که من از گوشی استفاده می‌کنم و به نوعی به عنوان گوشی اصلی خودم در نظر گرفته بودم هیچ مشکلی برای تاچش ندیدیم و پاسخ‌دهی صفحه‌نمایش کاملا خوب بود.

سخت‌افزار گلکسی S20 FE

در بخش سخت‌افزار S20 FE هیچ چیزی از پرچم‌داران سامسونگ کم ندارد. چیپی که برایش در نظر گرفته شده اگزینوس 990 است البته نسخه‌ای با چیپ اسنپدراگون هم دارد که این گوشی با نام گلکسی S20 FE 5G شناخته می‌شود و در بازار ایران نیست؛ اما به هر حال این گوشی نسخه اگزینوس است. روی این چیپ حافظه رم در نسخه‌های 6 و 8 گیگابایتی و حافظه داخلی در نسخه‌های 128 و 256 گیگابایتی است.

تست بنچ‌مارک

من اینجا نسخه 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی را دارم که از 128 گیگابایت حافظه داخلی به 108 گیگابایتش دسترسی دارید.

تست حافظه داخلی

تجربه بازی کردن روی این گوشی واقعا لذت بخش است. سخت‌افزار قدرتمندش از پس اجرای تمام بازی‌ها با بالاترین کیفیت برمی‌آید و کنار صفحه‌نمایش 120 هرتزی می‌توانید بازی‌ای کاملا روان و بدون لگ را تجربه کنید.

 

کال آو دیوتی موبایل با نهایت کیفیت روی این گوشی اجرا می‌شود و کاملا بدون هیچ مشکلی هم جزئیات خیلی خوبی در آن مشخص هستند هم اینکه کوچک‌ترین لگی دیده نمی‌شود.

داغ شدن داغ شدن؛ داغ شدن گلکسی S20 FE

یکی دیگر از سوالات متداول در مورد این گوشی داغ شدن است؛ در استفاده معمولی گرم شدن عادی را در گلکسی S20 FE میبینیم. اما در استفاده سنگین چه اتفاقی می‌افتد؟

در استفاده از گوشی برای فیلم‌برداری طولانی مدت یا بازی‌های سنگین داغ شدن در S20 FE دیده میشود اما دو نکته دارد  اول اینکه با وجود داغ شدن زیاد می‌توان تحملش کرد و از آن چیزی که انتظارش را دارید بیشتر است و دوم اینکه فقط نیمه بالایی گوشی هم در بخش جلو و هم در بخش پشتی داغ می‌شود.

این چیپ را در نوت 20 اولترا هم دیده بودیم اما آنجا داغ شدن وحشتناکی را داشتیم و علتش این است که جنس بدنه نوت 20 اولترا شیشه‌ای بود اما اینجا بدنه پلاستیکی را داریم.

تست انتقال داده

امنیت گلکسی S20 FE

روش‌های امنیتی این گوشی سنسور اثرانگشت و تشخیص چهره هستند.

سنسور اثر انگشت داخل صفحه‌نمایش است و یکی از بهترین سنسورهای اثرانگشتی را داریم که تا امروز داخل صفحه‌نمایش یک گوشی هوشمند دیده بودیم. سرعت و دقت بالا هر دو در این سنسور دیده می‌شوند و از استفاده از این قابلیت Galaxy S20 FE لذت می‌برید.

 

تشخیص چهره هم در گلکسی S20 FE با کمک دوربین سلفی انجام می‌شود و خیلی خوب اینکار را انجام می‌دهد. دوربین سلفی می‌تواند در زمانی خیلی کم و حتی در نور خیلی کم چهره کاربر را شناسایی و قفل گوشی را باز کند.

 

نرم افزار گلکسی S20 FE

سیستم‌عامل دستگاه اندروید نسخه 10 است و رابط کاربری وان یو آی نسخه 2.5 رویش نصب است در مدت زمانی که با گوشی کار کردم اندروید نسخه 11 و رابط کاربری وان یو آی نسخه 3 هم برای گلکسی S20 FE عرضه شد.

تست بوت شدن

اسپیکر گلکسی S20 FE

برای اس 20 اف ای دو اسپیکر در نظر گرفته شده که یکی در قاب پایینی است و دیگری در خروجی صدای مخاطب. در این بخش Galaxy S20 FE خیلی خوب عمل می‌کند صدای اسپیکر بالایی واقعا بلند و فراگیر است که به خوبی عملکرد اسپیکر اصلی را تکمیل می‌کند. با اسپیکر این گوشی خیلی خوب می‌توانید کوچک‌ترین جزئیات موزیکی که در حال پخش است را بشنوید و واقعا S20 FE در این یخش معرکست.

متاسفانه از جک 3.5 میلی‌متری صدا اینجا خبری نیست و اگر هدفونی از قبل دارید که به سوکت 3.5 میلی‌متری متصل می‌شده اکنون بدون استفاده می‌شود. در ضمن اینکه داخل جعبه هم خبری از هدفون نیست البته آداپتور شارژ هست که البته این آداپتور داخل جعبه هم باگی دارد که در بخش باتری به آن می‌پردازیم.

باتری گلکسی S20 FE

برای باتری این گوشی ظرفیت 4500 میلیآمپری در نظر گرفته شده که ظرفیت کمی نیست و از شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می‌کند اما نکته منفی این است که سامسونگ از آداپتور شارژ 15 واتی داخل جعبه استفاده کرده و اگر بخواهید از حداکثر ظرفیت شارژ سریع گوشی استفاده کنید باید آداپتور را جدا بخرید.

باتری گلکسی S20 FE عملکرد خوبی در شارژ دهی ندارد و با استفاده معمولی 1 روز کامل را تقریبا می‌توانید از آن کار بکشید و البته احتمال دارد چند ساعت مانده به وقتی که بخواهید بخوابید به شارژ دوباره‌اش نیاز پیدا می‌کنید.

البته این در صورتی است که همیشه در حالت 120 هرتزی باشد اگر حالت 60 هرتزی را انتخاب کنید مقداری مصرف باتری کمتر می‌شود.

جدول تست باتری

دوربین گلکسی S20 FE

در این بخش برای گلکسی اس 20 اف ای 3 لنز برای دوربین اصلی در نظر گرفته شده. لنز اصلی سنسور 12 مگاپیکسلی دارد که به OIS مجهز شده؛ لنز دوم سنسور 8 مگاپیکسلی تلفوتو دارد که می‌تواند تا 3 برابر زوم اپتیکال انجام دهد و البته به او آی اس هم مجهز است. لنز سوم سنسور 12 مگاپیکسلی دارد که لنز اولترا واید است و تا 123 درجه را میتواند پوشش دهد. دوربین سلفی گوشی هم سنسور 32 مگاپیکسلی دارد.

 

کیفیت عکس ها

عکس‌هایی که در نور روز گرفته می‌شوند رنگ خیلی خوبی دارند و خیلی نزدیک به واقعیت؛ این عکس‌ها در ضمن خیلی شفاف‌اند و ثبت جزئیات در آن‌ها خوب انجام می‌شود اما شارپی خیلی خوب نیست. حالت اچ دی آر دوربین خیلی خوب عمل می‌کند و این عملکرد خوبش در نمایش آسمان به خوبی مشخص است

در عکس‌های اولترا واید هم رنگ عکس‌ها خوب است اما نویز تصاویر زیادتر می‌شود و در ضمن شارپی هم به طرز چشمگیری کاهش دارد

زوم دوربین هم خیلی خوب عمل میکند به خصوص تا زوم 3 برابری، که زوم اپتیکال است، خیلی خوب می‌توان روی عکس‌هایی بدون افت کیفیت حساب کرد اما خب با زوم بیشتر افت کیفیت را می‌بینیم.

در نور کم عملکرد خوبی را از دوربین نمی بینیم و نویز تصاویر خیلی زیاد می‌شوند در عین حال اگر دستتان را مقداری زود بکشید احتمال مات شدن در تصاویر وجود دارد. اما قابلیت نایت مود برای گوشی در نظر گرفته شده که با کمک این قابلیت می‌توانید عکس‌های بهتری را از گوشی دریافت کنید. نوردهی به بخش‌های تاریک عکس بیشتر می‌شود و کمک می‌کنند که ثبت جزئیات بالاتر برود.

در گرفتن عکس‌های پرتره اس 20 اف ای خیلی خوب عمل می‌کند و در حد یک پرچم‌دار حرفه‌ای است. برش سوژه از پس زمینه خیلی حرفه‌ای انجام می‌گیرد و در عین حال ثبت رنگ و جزئیات سوژه هم عالی است. علاوه بر این ثبت رنگ پس زمینه مات شده هم خیلی خوب ومتفاوت از گوشی‌های دیگر انجام می‌شود.

عکس‌های سلفی در این گوشی در حد و اندازه سامسونگ نیستند و می‌بینیم که عکس‌ها مقداری آب‌رنگی می‌شوند. عکس‌های سلفی پرتره هم همین شکل هستند اما پس زمینه، ماتی خوبی دارد و برش سوژه از پس زمینه خیلی خوب صورت گرفته.

گلکسی S20 FE را بخریم یا نخریم؟

خب مطمئنا این سوال بسیاری از شما است که ارزش خرید گلکسی S20 FE چقدر است؟

اول باید بگویم که اس 20 اف ای گوشی‌ای بالا رده است یعنی فاصله و گپ بین میان‌رده‌های سری A و پرچم‌داران سری S را به خوبی پر می‌کند. طراحی خیلی قشنگی دارد و صفحه‌نمایشش با کیفیت است. در زمینه خوش‌دستی می‌توان نمره خوبی به این گوشی داد؛ سخت افزار قوی‌ای دارد و در بخش دوربین اصلی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

اما خب جنس بدنه به هر حال پلاستیک است، باتری اصلا خوب نیست و در جعبه‌اش شارژر 15 واتی قرار دارد.

در کل کار کردن با Galaxy S20 FE حس گوشی خیلی خوبی را می‌دهد اما حس گوشی قاتل پرچم‌دار را از آن دریافت نمی‌کنید.

به نظرم گلکسی S20 FE گوشی‌ای است که با توجه به برچسب قیمتی‌ای که خورده ارزش خرید خوبی دارد و می‌توانید به عنوان گزینه‌ای خوب رویش حساب کنید اما در برابر رقبا چطور؟ اصلی‌ترین رقیب این گوشی در بازار را می‌توان پوکو اف 2 پرو دانست که در مقایسه‌ای کامل در موردشان صحبت کرده‌ایم.

علاقه مند به خرید Galaxy S20 FE  هستید بر روی متن کلیک کنید .

 

 

برچسب ها:

استفاده از مطالب فروشگاه اینترنتی اطلس دیجیتال فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کليه حقوق اين سايت متعلق به آقای :علی زمانی(مدیر و موسس ) می‌باشد. Copyright © 2018
فروشگاه اینترنتی اطلس دیجیتال ، بررسی، انتخاب و خرید آنلاین اطلس دیجیتال یکی بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی کشور، اینک در آستانه‌ی چهارمین سال فعالیت، با گستره‌ای از کالاهای متنوع برای تمام اقشار جامعه و هر رده‌ی سنی، برای کاربران خود «تجربه‌ی لذت‌بخش یک خرید اینترنتی» را تداعی می‌کند. «ارسال سریع»، «ضمانت بهترین قیمت» و «تضمین اصل بودن کالا» سه اصل اولیه است که اطلس دیجیتال از نخستین روز تاسیس سعی کرده به آن پایبند باشد و با رعایت این سه اصل، هرسال، حوزه‌های تازه‌ای را در فروش کالا و خدمات، به دایره‌ی فعالیت خود افزوده است. گستره‌ای به وسعت کالاهای دیجیتال موبایل، تبلت و کتابخوان‌ها، لپ‌تاپ، کامپیوتر و لوازم جانبی، دوربین، صوتی و تصویری، ماشین‌های اداری و لوازم جانبی کالای دیجیتال لوازم برقی، آشپزخانه، سرو و پذیرایی، دکوراتیو، خواب و حمام، شست‌وشو و نظافت و ابزارساعت، ابزار سلامت از برندهای متنوع، متعدد و سرشناس جهانی همچون اپل، سونی، سامسونگ، ال‌جی، اچ‌پی، کانن، بوش، نایک، آدیداس، نیوا و ... اطلس دیجیتال

تمام پرداخت های اطلس دیجیتال به صورت کارت به کارت انجام میشود . با تشکر . رد کردن

خوش آمدید میهمان

ورود به سایت