بررسی مشخصات گوشی Honor 80 Pro

  • نویسنده: علی زمانی
  • دسته بندی: نقدوبررسی
  • تاریخ ارسال: 24/05/2023

گوشی Honor 80 pro جدیدترین قاتل پرچمدار برند آنر که در اواخر آذر 1401 به بازار چین با قیمت حدودی 500 دلاری عرضه شده و بعد از جدایی این برند از هواوی دیگه مشکلات و تحریم های این برند رو با خودش به همراه نداره و میشه تا حدودی ژن گوشی های Nova هواوی رو در این گوشی هم دید که در کنار امکانات سخت افزاری و پردازشی مناسب یه ظاهر جوان پسند و خوشگل هم در ساخت گوشی به کار رفته تا هر چه بیشتر بتونه کاربران نسل جوان و Gen Z رو جذب خودش کنه. البته گوشی آنر 80 پرو هنوز وارد بازار ایران نشده و امروز قصد داریم این گوشی رو بررسی کنیم و ببینیم با توجه به قیمت، امکانات و قابلیت هایی که عرضه میکنه باعث میشه این گوشی ارزش خرید داشته باشه یا فقط برای یه سری کاربر خاص پسند جذابیت داره؟ با بررسی مشخصات گوشی Honor 80 Pro همراه ما باشید.

بررسی طراحی و کیفیت ساخت Honor 80 Pro

گوشی های آنر طراحی و کیفیت ساخت بسیار بالایی دارند و اگه دنبال یه گوشی خوش دست، زیبا و خاص می گردید حتی گوشی های اقتصادی تر این برند هم میتونه شما رو راضی کنه. Honor 80 Pro هم با استفاده از یه بدنه با کیفیت ساخت بالا حس یه گوشی پرچمدار رو به شما منتقل میکنه. در بخش طراحی، ظاهر خاص گوشی های آنر اینجا هم استفاده شده و با اینکه خیلی تغییرات زیادی در گوشی های این برند دیده نمیشه ولی نمیشه از جذاب بودن گوشی های honor چشم پوشی کرد.

گوشی در پنل جلو و پشتی به صورت خمیده ساخته شده که به وسیله یه فریم پلاستیکی براق کوچیک به همدیگه متصل شدن. پنل پشتی از شیشه براق استفاده میکنه که خیلی راحت کثیف میشه و اثر انگشت رو روی خودش نمایش میده و اگه میخواید گوشی ظاهر تمیزی داشته باشه بهتره از قاب ژله ای شفاف داخل جعبه استفاده کنید. به غیر از رنگ های متداول مشکی، صورتی و سبز که به صورت براق ساخت شده یه رنگ آبی آسمانی با یه طراحی مواج هم برای گوشی استفاده شده که ظاهر گوشی رو جذاب تر و خاص تر میکنه.

جزیره دوربین آشنای گوشی های آنر در پنل پشتی دیده میشه که به صورت یه بخش مستطیلی بزرگ ساخته شده که سه تا لنز اصلی و یه فلش LED داخل اون قرار گرفتن. یه فریم فلزی به صورت علامت بینهایت دور این لنز ها قرار داره و علاوه بر محافظت از این بخش باعث خوشگل تر شدن گوشی شده. پایین جزیره دوربین نوشته AI Camera و مگاپیکسل لنز اصلی قرار داره. پایین قاب پشتی هم لوگو HONOR جا خوش کرده.

 

سمت راست فریم دکمه های پاور و کم و زیاد کردن صدا دیده میشه. بالا فقط یه میکروفون قرار داره و سمت چپم هیچ خبر خاصی نیست. پایین گوشی نسبتا شلوغه و اسپیکر اصلی، پورت تایپ سی، میکروفون و درگاه سیم کارت قرار گرفتن. درگاه سیم کارت از دو سیم کارت به صورت همزمان پشتیبانی میکنه و خبری از افزایش فضای ذخیره سازی از طریق کارت حافظه جانبی نیست.

صفحه نمایش خمیده با اندازه بزرگ 6.78 اینچی حاشیه خیلی کم و ظاهر خوشگل و شبیه به یه گوشی پرچمدار داره و فضای قابل استفاده زیادی موقع تماشای ویدیو یا بازی به شما میده. البته پانچ هول بزرگ با دوربین دوگانه سلفی نسبتا شبیه به دینامیک ایلند آیفون های 14 است و یه مقداری میتونه در طولانی مدت اذیت کننده بشه. با اینکه گوشی اندازه نسبتا بزرگی داره و از متریال با کیفیتی برای ساخت استفاده شده ولی خیلی سنگین و قطور نیست و وزن 188 گرمی گوشی در استفاده طولانی مدت اصلا اذیت کننده نیست. به لطف نوع طراحی خمیده گوشی و قطر نسبتا کم 7.8 میلیمتری گوشی خوش دست و خوش استایلی به حساب میاد. از گواهی IP و گلس محافظ پیش فرض خبر خاصی نیست و هنوز آنر به این بخش اهمیت زیادی در ساخت گوشی های خودش نمیده.

در مجموع طراحی و کیفیت ساخت گوشی Honor 80 Pro جای بحث زیادی نمیذاره و آنر تونسته مجدد یه گوشی با کیفیت و خوشگل تحویل طرفدارهای خودش بده. البته نبود گواهی IP هنوز یه نقطه ضعف در گوشی های این برند به حساب میاد.

بررسی صفحه نمایش گوشی آنر 80 پرو

نمایشگر بزرگ و خمیده 6.78 اینچی با پنل Oled و رزولوشن 1224 در 2700 جزئیات خیلی زیادی به شما نمایش میده و به خاطر حاشیه کم صفحه نمایش و امکان نمایش بیش از 1 میلیارد رنگ تماشای ویدیو روی این گوشی بسیار لذت بخشه و میتونید از کنتراست و دقت رنگ های بالای نمایش داده شده لذت ببرید. زمان کار با گوشی و چرخیدن توی رابط کاربری و برنامه ها نرخ به روز رسانی 120 هرتزی یه تجربه خیلی روون رو به شما میده. البته نرخ به روز رسانی هوشمند نیست و باید به صورت دستی اون رو بین حالت های مختلف عوض کنید. گوشی آنر 80 پرو از حسگر اثر انگشت اپتیکال زیر صفحه نمایشگر استفاده میکنه که سرعت و دقت خوبی داره و مشکل خاصی در استفاده ازش دیده نمیشه.

خمیده بودن صفحه نمایش باعث افزایش فضای قابل دسترسی و کاهش حاشیه ها شده و ظاهر گوشی رو نزدیک به گوشی های پرچمدار کرده ولی موقع نصب گلس محافظ، دردسری بیشتری دارید و باید بیشتر حواستون به نگهداری از صفحه نمایش باشه. روشنایی صفحه نمایش در حالت خودکار میتونه تا 1000 نیت افزایش پیدا کنه و تقریبا توی هیچ محیط خارج از خونه موقع استفاده از گوشی مشکلی نخواهید داشت. صفحه نمایش گوشی Honor 80 Pro با داشتن رزولوشن بالاتر از +FHD و ترکیب رنگ جذاب یه تجربه خیلی خوب و روون رو به شما میده و فقط روشنایی کمتر و نداشتن نرخ به روز رسانی هوشمند باعث میشه عملکردش به گوشی های پرچمدار نرسه.

مشخصات باتری و شارژدهی honor 80 Pro

گوشی های آنر عملکرد شارژدهی خیلی خوبی ندارند و به نسبت گوشی های رقیب کمی در این بخش مشکل دارند. اما گوشی 80 پرو آنر با اینکه از باتری 4800 میلی آمپر ساعتی لیتیوم پلیمری استفاده میکنه ولی شارژدهی به مراتب بهتر شده و دیگه در آخر روز نگران تموم شدن باتری گوشی نیستید و میتونید با یه استفاده معمولی از گوشی حدود یک روز استفاده کنید.

گوشی های برند آنر مثل باقی شرکت های چینی نه تنها از آداپتورهای با توان بالا پشتیبانی میکنن، بلکه این آداپتور رو داخل جعبه هم قرار میدن! چیزی که تقریبا توی سال 2023 کمی عجیب غریب به نظر میاد. البته توان این شارژر خیلی بالا نیست و آنر به توان 66 واتی رضایت داده. با استفاده از این شارژر میتونید توی حدود 15 دقیقه نصف شارژ گوشی رو پر کنید و توی حدود 40 دقیقه شارژ گوشی کاملا پر میشه. در مجموع بخش باتری گوشی آنر 80 پرو عملکرد رضایت بخشی داره و دیگه مثل نسل های قبلی یه نقطه ضعف اذیت کننده به حساب نمیاد.

بررسی عملکرد دوربین گوشی آنر 80 پرو

سه تا لنز 160 مگاپیکسلی اصلی، 50 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق برای دوربین گوشی آنر 80 پرو استفاده شده. عکس های لنز اصلی جزئیات بسیار خوبی دارند، شارپنس عکس ها خوبه و داینامیک رنج مناسب باعث میشه حتی در نور شدید ترکیب رنگ و سایه ها به هم نریزه. به خاطر سنسور قوی حتی با زوم کردن هم خیلی جزئیات زیادی از دست نمیره. اگه تو حالت 160 مگاپیکسلی عکاسی کنید با اینکه جزئیات بیشتری در عکس ها ثبت میشه اما حجم خیلی بالا میره و یه مقداری ترکیب رنگ ها به هم میریزه.

لنز اولترا واید زاویه دید 122 درجه ای داره و میتونه عکس هایی با زاویه دید بزرگی ثبت کنه و یه مقداری کیفیت و ترکیب رنگ به نسبت سنسور اصلی کاهش پیدا میکنه. به خاطر داشتن قابلیت اتوفوکوس میتونید با این لنز عکس های ماکرو هم بگیرید که به نسبت کیفیت خوب و قابل قبولی داره. عکس های پرتره به کمک لنز تشخیص عمق ثبت میشن و در اکثر مواقع سوژه به خوبی از پس زمینه جدا میشه و به خوبی پس زمینه محو میشه.

در نور کم و شب عملکرد خیلی با نور زیاد تفاوتی نداره و جزئیات زیاد و عکس های روشن با رنگ های طبیعی گرفته میشه و فقط یه مقداری عکس ها نویز پیدا میکنن.

دوربین سلفی از دو سنسور مجزای اولترا واید 50 مگاپیکسلی و 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تشکیل شده که تا حدودی به گرفتن عکس های پرتره بهتر و دقیق تر کمک میکنه. به کمک لنز اولترا واید میتونید عکس های سلفی با زاویه دید بزرگتری بگیرید و افراد بیشتری رو توی عکس ها جا بدید. در حالت معمولی هم کیفیت و جزئیات عکس ها خوبه و نویز و افت کیفیت زیادی در عکس های این بخش دیده نمیشه.

بخش فیلمبرداری به نسبت بخش عکاسی خیلی امکانات خفن و گسترده ای نداره و به خاطر نداشتن قابلیت لرزشگیر اپتیکال فیلم های گرفته شده کمی لرزش توشون دیده میشه، البته لرزشگیر دیجیتالی تا حد زیادی به این بخش کمک میکنه. میتونید با کیفیت 4K تا 30 فریم و با کیفیت 1080 تا 60 فریم فیلمبرداری کنید و کیفیت و ترکیب رنگ ویدیوهای گرفته شده مناسبه.

مشخصات سخت افزار و رابط کاربری Honor 80 Pro

آنر در این بخش هیچ کم کاری نکرده و از یه تراشه پرچمدار برای گوشی 80 پرو استفاده کرده. تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 قدرت کافی برای اجرای اکثر برنامه ها و بازی های روز داره و میتونید به راحتی اکثر بازی ها سنگین و با گرافیک بالا رو با فریم خیلی خوبی اجرا کنید. البته این تراشه هنوز یه مقداری در استفاده های سنگین و طولانی مدت داغ میکنه و مقداری قدرت پردازشی رو برای مدیریت بهتر دما کاهش میده. در استفاده معمولی و روزمره همه چی به خوبی و بدون هیچ مشکل خاصی اجرا میشه. این گوشی در سه نسخه با 8/12 گیگ رم و 256/512 گیگ حافظه ذخیره سازی UFS 3.1 عرضه میشه و از کارت حافظه جانبی هم خبری نیست.

 

اندروید 12 و MagicOS 7 یه تجربه کاربری تقریبا به روز رو به شما میده و با جدا شدن آنر از هواوی دیگه مشکلات تحریم و نبودن برنامه های گوگل و دریافت نکردن آپدیت های جدید اندروید هم دیده نمیشه و میتونید با خیال راحت از گوشی استفاده کنید. اگه از گوشی های قدیمی آنر یا حتی هواوی استفاده کرده باشید، ظاهر رابط کاربری براتون آشنا به نظر میرسه و یه تجربه به نسبت سبک و با برنامه های تبلیغاتی کم رو به شما میده. باگ های نرم افزاری آنر به نسبت باقی سازنده های چینی کمتره و با یه رابط کاربری نسبتا تر و تمیز طرفیم.

مشخصات اسپیکر گوشی Honor 80 Pro

خدا رو شکر آنر سمت استفاده از اسپیکر مونو برای کاهش هزینه ها نرفته و اسپیکر پایین گوشی و اسپیکر مکالمه صدای بلند و با کیفیت خوبی رو به گوشی شما میرسونن. البته چون اسپیکر پایین گوشی قدرت بیشتری داره کمی صدا بالانس نیست و از سمت پایین بیشتر شنیده میشه. از جک 3.5 میلیمتری صدا هم خبری نیست.

آیا گوشی Honor 80 Pro ارزش خرید دارد؟

آنر از زمان جدا شدن از هواوی تونسته هر ساله کیفیت و امکانات گوشی های خودش رو بهبود بده و شاید بشه به عنوان جایگزین و ادامه دهنده راه هواوی به این برند نگاه کرد. کیفیت ساخت و طراحی تقریبا رقیب نداره و هم از لحاظ متریال و هم خوش دست بودن عملکرد بسیار خوبی داره. صفحه نمایش با جزئیات، کنتراست و دقت رنگ بالا در کنار یه پردازنده با قدرت زیاد و بدون مشکل خاصی یه تجربه خیلی روون و راحت رو به شما میده و میتونید از تماشای ویدیو و بازی با کیفیت بالا لذت ببرید. شارژدهی خوب و قابل قبول گوشی آنر 80 پرو هم باعث میشه همش دنبال پریز برق نباشید و در صورت تمام شدن شارژ گوشی هم خیلی سریع بتونید مجدد از گوشی استفاده کنید. کیفیت عکاسی به نسبت قیمت خوبه اما مثل بخش های دیگه بالاتر از رنج خودش عمل نمیکنه ولی برای استفاده معمولی و حتی تولید محتوا غیر حرفه ای عملکرد بسیار راضی کننده ای داره و چیزی براتون کم نمیذاره. در کل با توجه به قیمت 500 دلاری این گوشی باید تا زمان عرضه این گوشی خوب و زیبا در داخل بازار ایران صبر کنیم تا در مورد ارزش خرید Honor 80 pro نسبت به باقی رقباش تو لیست قیمت گوشی بازار بتونیم نظر قاطع بدیم. ولی تا اینجای کار این گوشی عملکرد خیلی خوبی برای یه گوشی قاتل پرچمدار از خودش نشون داده و اگه از طرفداران قدیمی هواوی هستید و گوشی های جدید این برند شما رو راضی نمیکنه، گوشی honor 80 pro میتونه یه گزینه بسیار خوب برای شما باشه.

مشخصات Honor 80 Pro

Status Available. Released 2022, December 02

Announced 2022, November 23

بدنه

رنگ بندی Black, Green, Blue, Pink

SIM Dual SIM (Nano-SIM, dual stand-by)

Weight 188 g (6.63 oz)

Dimensions 163.3 x 74.9 x 7.8 mm (6.43 x 2.95 x 0.31 in)

صفحه نمایش

Resolution 1224 x 2700 pixels (~437 ppi density)

Size 6.78 inches, 111.5 cm2 (~91.2% screen-to-body ratio)

نوع OLED, 1B colors, 120Hz, HDR, 1000 nits (peak)

باتری

Charging 66W wired, 3-50% in 15 min (advertised) 5W reverse wired

نوع Li-Po 4800 mAh, non-removable

دوربین اصلی

نوع دوربین Triple : 160 MP, f/1.8, (wide), 1/1.56″, 0.75m, PDAF 50 MP, f/2.0, 122 (ultrawide), AF 2 MP, f/2.4, (depth)

ویدئو 4K@30fps, 1080p@30/60fps, gyro-EIS

ویژگی LED flash, HDR, panorama

دوربین سلفی

ویژگی ها HDR

نوع دوربین Dual : 50 MP, f/2.4, 100, (ultrawide) 2 MP, f/2.4, (depth)

ویدئو 4K@30fps, 1080p@30fps, gyro-EIS

پردازنده و سخت افزار

Internal 256GB 8GB RAM, 256GB 12GB RAM, 512GB 12GB RAM

Card slot No

CPU Octa-core (1×3.0 GHz Cortex-X2 & 3×2.5 GHz Cortex-A710 & 4×1.80 GHz Cortex-A510)

GPU Adreno 730

Chipset Qualcomm SM8475 Snapdragon 8+ Gen 1 (4 nm)

مشخصات نرم افزاری

OS Android 12, MagicOS 7

ویژگی ها

Sensors Virtual proximity sensing

صدا

3.5mm jack No

بلندگو Yes, with stereo speakers

شبکه ها ارتباطی

5G bands SA/NSA

2G bands CDMA 800

Technology GSM / CDMA / HSPA / CDMA2000 / LTE / 5G

3G bands CDMA2000 1x

Speed HSPA, LTE-A, 5G

4G bands LTE

سایر مشخصات

Positioning GPS, GALILEO, GLONASS, BDS, QZSS

USB USB Type-C 2.0, OTG

Radio No

NFC Yes

Bluetooth 5.2, A2DP, LE, aptX HD

WLAN Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, dual-band, Wi-Fi Direct

تست ها
سایر

Price $505.60

Models ANP-AN00

برچسب ها:

استفاده از مطالب فروشگاه اینترنتی اطلس دیجیتال فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کليه حقوق اين سايت متعلق به آقای :علی زمانی(مدیر و موسس ) می‌باشد. Copyright © 2018
فروشگاه اینترنتی اطلس دیجیتال ، بررسی، انتخاب و خرید آنلاین اطلس دیجیتال یکی بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی کشور، اینک در آستانه‌ی چهارمین سال فعالیت، با گستره‌ای از کالاهای متنوع برای تمام اقشار جامعه و هر رده‌ی سنی، برای کاربران خود «تجربه‌ی لذت‌بخش یک خرید اینترنتی» را تداعی می‌کند. «ارسال سریع»، «ضمانت بهترین قیمت» و «تضمین اصل بودن کالا» سه اصل اولیه است که اطلس دیجیتال از نخستین روز تاسیس سعی کرده به آن پایبند باشد و با رعایت این سه اصل، هرسال، حوزه‌های تازه‌ای را در فروش کالا و خدمات، به دایره‌ی فعالیت خود افزوده است. گستره‌ای به وسعت کالاهای دیجیتال موبایل، تبلت و کتابخوان‌ها، لپ‌تاپ، کامپیوتر و لوازم جانبی، دوربین، صوتی و تصویری، ماشین‌های اداری و لوازم جانبی کالای دیجیتال لوازم برقی، آشپزخانه، سرو و پذیرایی، دکوراتیو، خواب و حمام، شست‌وشو و نظافت و ابزارساعت، ابزار سلامت از برندهای متنوع، متعدد و سرشناس جهانی همچون اپل، سونی، سامسونگ، ال‌جی، اچ‌پی، کانن، بوش، نایک، آدیداس، نیوا و ... اطلس دیجیتال

تمام پرداخت های اطلس دیجیتال به صورت کارت به کارت انجام میشود . با تشکر . رد کردن

خوش آمدید میهمان

ورود به سایت