کدام ایرباد را بخریم؟ مقایسه و بررسی Apple AirPods Pro و Jabra Elite 75t


بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

هدفون‌های بی‌سیم امروزه به عنوان یک وسیله ضروری و همه‌جانبه برای تلفن‌های هوشمند شناخته شده‌اند. با این کالای دیجیتال کوچک می‌توان به تلفن‌ها جواب داد و تماس گرفت، از طریق دستیار صوتی به انجام کارهای روزمره پرداخت و پخش موسیقی را به راحتی کنترل کرد.

در حالی که برندهای متفاوتی به ساخت ایرباد روی آورده‌اند و محصولات بسیار خوب زیادی در بازاروجود دارد، . بنابراین برای خواندن بررسی‌های کلی ایرباد Apple AirPods Pro و Jabra Elite 75t تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

قبل از هر چیزی تصمیم داریم ویژگی‌های برجسته هر کدام از این هدفون‌های بی‌سیم را به صورت خلاصه و کلی نام ببریم و قبل از تصمیم‌گیری درباره برتری آن‌ها و نظر نهایی، نقاط قوتشان را بشناسیم.

Apple AirPods Pro

  1. قابلیت حذف نویز فعال فوق‌العاده
  2. فعال کردن Siri به صورت هندفری
  3. شارژر بی‌سیم Qi-Charging
  4. عمر باتری ۳ و نیم ساعته

مشاهده قیمت در دیجی کالا

Jabra Elite 75t

  1. حذف نویز با قابلیت hear-through
  2. سازگاری با طیف گسترده‌ای از کالاهای دیجیتال
  3. سازگار با انواع مختلف دستیار صوتی
  4. عمر باتری ۴ و نیم ساعته

مشاهده قیمت در دیجی کالا

کیفیت صدا

هر دو ایرباد نام برده شده بهترین کیفیت صدا را در میان هدفون‌های بی‌سیم دارند. هم Apple AirPods Pro و هم  Jabra Elite 75t گزینه‌هایی عالی برای گوش دادن به موسیقی و پادکست حین رفت و آمد به شمار می‌آیند. اگرچه Jabra Elite 75t با دارا بودن چند ویژگی اساسی، در این قسمت از رقابت برنده است.

 

اولین و مهم‌ترین مزیت جبرا نسبت به اپل، ویژگی بسیار عالی و کاربردی حذف نویز hear-through است. این ویژگی به افراد اجازه می‌دهد با لمس تنها یک دکمه نویزهای خارجی را فیلتر کنند و بدون اینکه نیاز باشد ایرباد را دربیاورند، به راحتی صدای محیط اطراف را بشنوند. این ویژگی به خصوص زمانی اهمیت خود را نشان می‌دهد که نیاز است به صدای محیط اطراف احاطه داشته باشید. مثلا همانطور که از موسیقی لذت می‌برید یک قهوه سفارش دهید و یا حین پیاده‌روی به صدای خیابان و ترافیک آگاهی داشته باشید. مزیت دوم پس از دانلود و نصب برنامه Jabra Sound+ app روی گوشی هوشمندتان هویدا می‌شود. به این صورت که می‌توانید به وسیله آن کیفیت صدایی را که می‌شنوید به طور دقیق تنظیم کنید.

Apple AirPods Pro کیفیت صدای خیلی خوبی دارد و همچنین قابلیت حذف نویز فعال نیز در آن به کار رفته، اما فاقد مزایایی است که برای Jabra Elite 75t نام بردیم و بنابراین در این دسته‌بندی، در مقاوم دوم می‌ایستد.

هر دوی این ایربادها بالشتک‌های مختلفی در سایزهای متفاوت دارند تا کاربران بتوانند سایز مناسب را برای گوش خود پیدا کنند. و اگرچه سایز کیس هر دو این ایربادها تقریبا یکی است، اما در طراحی Jabra Elite 75t به فرم فاکتور کامپکت و جمع و جور بودن بیشتر پرداخته شده است. همچنین Jabra در رنگ‌های متفاوتی به بازار عرضه شده در صورتی که AirPods ها فقط در یک رنگ سفید موجود هستند و طراحی آن‌ به گونه‌ای است که برای تقریبا هیچ‌کسی جذاب نیست.

باتری

همانگونه که در بالا گفته شد، Jabra Elite 75t از نظر دوام باتری کمی از Apple AirPods Pro قوی‌تر است و قبل از نیاز به شارژ مجدد می‌تواند حدود یک ساعت بیشتر موزیک پخش کند. کیس هر دو ایرباد قادر است تا ۲۴ ساعت دستگاه را شارژ کند.  و در حالی که Jabra Elite 75t از طریق USB-C شارژ می‌شود، اپل ایرپاد پرو همان طور که انتظار می‌رفت به کابل شارژر لایتنینگ اختصاصی اپل  متصل می‌شود و همچنین می‌تواند از طریق شارژرهای بی‌سیم معتبر Qi نیز شارژ شود.

نکته‌ای که در اینجا باید به آن توجه کنید این است که مصرف باتری هر دو ایرباد هنگام مکالمه نسبت به گوش دادن به موسیقی، کمی بیشتر است و اگر به صورت مداوم برای مکالمه و گرفتن تماس استفاده شوند، حدود یک ساعت از عمر باتری آن‌ها کاسته می‌شود.

سایر ویژگی‌ها

ویژگی‌های مفید و کارآمد زیادی در هر دوی این ایربادها وجود دارد که نیازی به تمایز گذاشتن بین آن‌ها احساس نمی‌شود. این ویژگی‌ها شامل مکالمه تلفنی هندزفری، هدایت صوتی، کنترل موسیقی و ضد آب بودن است. پس از این زوایا هر دوی این ایربادها یکسان هستند.

 

هر دو ایرباد Apple AirPods Pro و یا Jabra Elite 75t به شما اجازه می‌دهند با لمس کنار ایرباد به تماس‌ها پاسخ دهید و به صورت یکسان موزیکی که پخش می‌شود را کنترل کنید.

هر دو نسبتا ضد آب هستند و در برابر عرق هنگام ورزش‌های سنگین و طولانی مدت مقاومت دارند. اما مراقب باشید که اگر اتفاقی درون لیوان نوشیدنی شما بیفتند، ممکن است آسیب ببینند.

اما اپل و جبرا سیاست‌های متفاوتی در جهت استفاده از دستیار صوتی در پیش گرفته‌اند. AirPods به طور انحصاری فقط با Siri سازگار است اما در عوض همیشه فعال است و به شما امکان کنترل یکپارچه تماس‌ها موسیقی را می‌دهند. در طرف مقابل Jabra Elite 75t با انواع دستیارهای صوتی از جمله Alexa ، Google Assitant یا حتی دستیار صورتی خود اپل یعنی Siri سازگار است. اما برای فعال کردن آن‌ها باید دوبار پشت سر هم (مانند دابل کلیک ماوس) ایرباد را لمس کنید.

به طور کلی ممکن است استفاده از ایرپاد اپل کمی از ایرباد جبرا  آسان‌تر باشد اما Elite 75t گزینه انعطاف‌پذیرتر و سازگارتری به شمار می‌رود، به خصوص برای کسانی است که از محصولات اپل استفاده نمی‌کنند.

نظر نهایی

پس از بررسی‌های انجام شده دریافتیم این دو ایرباد تفاوت‌های آشکار چندانی ندارند و از نظر خصوصیاتی مانند دوام باتری و کیفیت صدا و سایر ویژگی‌ها تقریبا یکسان هستند. اما هدفون بی‌سیم Jabra Elite 75t با دارا بودن سازگاری بهتر با دستگاه‌ها و دستیارهای صوتی، و همچنین تفاوت حداقلی در کیفیت ویژگی‌های نام برده شده، در نهایت پیشتاز این مسابقه است.

اما یک فاکتور مهم که می‌تواند شما را ترغیب به خرید Apple AirPods Pro کند، حضورتان در اکو سیستم اپل است. اگر عمیقا از طرفداران اپل هستید و تمامی دستگاه‌های شما از این برند هستند، توصیه می‌کنیم از ویژگی‌های این ایرباد مثلا فعال بودن همیشگی Siri نهایت استفاده را ببرید.

برچسب ها:

استفاده از مطالب فروشگاه اینترنتی اطلس دیجیتال فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کليه حقوق اين سايت متعلق به آقای :علی زمانی(مدیر و موسس ) می‌باشد. Copyright © 2018
فروشگاه اینترنتی اطلس دیجیتال ، بررسی، انتخاب و خرید آنلاین اطلس دیجیتال یکی بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی کشور، اینک در آستانه‌ی چهارمین سال فعالیت، با گستره‌ای از کالاهای متنوع برای تمام اقشار جامعه و هر رده‌ی سنی، برای کاربران خود «تجربه‌ی لذت‌بخش یک خرید اینترنتی» را تداعی می‌کند. «ارسال سریع»، «ضمانت بهترین قیمت» و «تضمین اصل بودن کالا» سه اصل اولیه است که اطلس دیجیتال از نخستین روز تاسیس سعی کرده به آن پایبند باشد و با رعایت این سه اصل، هرسال، حوزه‌های تازه‌ای را در فروش کالا و خدمات، به دایره‌ی فعالیت خود افزوده است. گستره‌ای به وسعت کالاهای دیجیتال موبایل، تبلت و کتابخوان‌ها، لپ‌تاپ، کامپیوتر و لوازم جانبی، دوربین، صوتی و تصویری، ماشین‌های اداری و لوازم جانبی کالای دیجیتال لوازم برقی، آشپزخانه، سرو و پذیرایی، دکوراتیو، خواب و حمام، شست‌وشو و نظافت و ابزارساعت، ابزار سلامت از برندهای متنوع، متعدد و سرشناس جهانی همچون اپل، سونی، سامسونگ، ال‌جی، اچ‌پی، کانن، بوش، نایک، آدیداس، نیوا و ... اطلس دیجیتال

تمام پرداخت های اطلس دیجیتال به صورت کارت به کارت انجام میشود . با تشکر . رد کردن

خوش آمدید میهمان

ورود به سایت